Privacy Platform

Het Privacy Platform is een netwerk van Nederlandse brancheverenigingen waarvan hun leden persoonsgegevens verwerken of verzamelen.

Contactpersoon

Esther Mieremet

Privacypropositiehuis

Beantwoord de vragen in de bouwstenen van het Privacypropositiehuis voor het ontwikkelen van een onderscheidende propositie voor jouw datagedreven producten of diensten. Het Privacypropositiehuis is een eenvoudig model bestaande uit 6 bouwstenen, waarmee bedrijven een privacypropositie kunnen ontwikkelen. Het is gebaseerd op Creating Value Propositions, en toepasbaar gemaakt voor middelgrote en kleine organisaties.

De eerste drie (zeegroene) elementen bepalen jouw markt en vergen wat onderzoek. 

De laatste drie (blauwe) elementen bepaal jij zelf en vergen slim denkwerk.

In een goede propositie vormen alle bouwstenen samen een logisch en aantrekkelijk geheel, waarmee je je mede door invulling te geven aan de RESPECT4U privacyprincipes kunt onderscheiden in het veld. Het werkblad van het Privacypropositie kun je hier printen.

Privacy Innovatiestrategie

1. Privacy innovatiekans

  • Wat is het doel van je innovatie?
  • Wat zou je daarmee willen verbeteren, versterken of verhelpen in je organisatie?

2. Doelgroep

  • Welke doelgroep wil je bereiken?
  • Wat zijn de (privacy) behoeften van deze doelgroep?

3. Privacy innovatie

  • Wat is je innovatie?
  • Wat kan deze innovatie de klant (vanuit privacy perspectief) beloven?
  • Hoe onderscheidt deze innovatie zich van andere producten/diensten?
  • Wat levert deze innovatie de organisatie op? Zowel financieel als niet-financieel.

4. Draagvlak – Intern proces

  • Wie zijn change agents binnen je organisatie en hoe enthousiasmeer je hen?
  • Hoe verlopen interne innovatieprocessen en hoe haak je hierbij aan?
  • Wat zijn de belangrijke momenten in dat proces en wat heb je daar voor nodig?

5. Lancering

  • Hoe ziet het lanceringsplan van je innovatie er uit? Denk hierbij aan marketing, timing (het juiste moment bepalen), verrassingselement, etc.